Shoppen and body reading in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Elisah Walburg - WaarBenJij.nu Shoppen and body reading in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Elisah Walburg - WaarBenJij.nu

Shoppen and body reading in Ubud

Door: Elisah Walburg

Blijf op de hoogte en volg Elisah

06 Augustus 2011 | Indonesië, Ubud

Bali. Een geliefde reisbestemming van vele toeristen over heel de wereld. En dat merkte ik toen we aankwamen op het vliegveld. Ik zag blanke mensen en veel. Na het dorpse leven in Pamongan is dat even omschakelen.De Balinezen spreken goed Engels en ook dat is even wennen. Ik hoef me nu niet meer met handen- en voeten- gebaren duidelijk te maken wat ik ga doen of wil hebben. De Balinezen zijn zelfs een beetje verbaasd als je een paar woordjes Indonesisch spreekt (en geloof me, die drie woorden zijn echt niet zo indrukwekkend).

Bali. Een andere wereld voor mij. Anders dan mijn mooie dorpje en heel anders dan Java. Maar wat is Bali mooi. Tijdens de autorit richting de main street van Ubud, zat ik al helemaal weg te dromen. Er is overal groen en tussen de kleine schattige huisje, die een beetje weg hebben van kleine tempels, kom je zo nu en dan een rijstvel tegen. Er zijn geen snelwegen en je rijdt zo van de ene de andere stad in. En zo was ik voor mijn gevoel ineens in Ubud. Ubud ligt midden in Bali. De mainstreet van Ubud is Monkey Forest Road wat afgeleid is van het bos, war aan het begin de straat us. In dit bos vind je (jawel) apen! Deze apen leven vrij in dit bos. We zagen er al een aantal vanuit de taxi. Hilarisch om te zien hoe ze de toeristen beroven van hun zonnebril en tasjes die ze bij hun dragen. Oppassen dus!
Aan het einde van Monkey Forest Road zijn een aantal guesthouses. Daar stonden we dan met negen man (dat zijn iets te veel mensen om mee door te reizen, maar wel erg gezellig). Zoekende naar een plek om te slapen of in ieder geval onze spullen te droppen. Na een kleine drie kwartier was het geregeld. We zitten in een super schattige guesthouse. Onze kamer is lekker ruim en hebben een grote veranda, waar we 's avonds nog lekker drankjes drinken. Als je het terrein van het guesthouse op loopt bevind je je even in een andere wereld, dan de drukke straat. Alles is open en het heeft een beetje weg van een tempel terrein. De mensen zijn erg vriendelijk en iedere ochtend maken ze heerlijk ontbijt voor ons. Daar kunnen we wel aan wennen!

Onze tweede dag in Ubud hebben we een daytrip gemaakt naar een tempel complex met maar liefst 23 tempels. Heel erg mooi. Onze tourgide van het guesthouse naast ons nam ons mee en liet ons mooie plekjes zien.

Na een maand leven in een dorp heeft de gemidddelde vrij redelijke afkick verschijnselen moeten doorstaan, omdat er natuurlijk niet gewinkeld kan worden. De schade is gisteren aardig ingehaald kan ik je vertellen.
Heerlijk dagje shoppen en natuurlijk afdingen!!

Vandaag zijn we bij de fabriek geweest waar de Buddha to Buddha sieraden worden gemaakt. En ook daar zijn we goed geslaagd! Welliswaar heb ik een andere sieraad (ring) gekocht, maar daarom niet minder mooi.

In Ubud woont ook de medicijnman van Eat, Pray and Love. We hebben hem een bezoekje gebracht en hij heeft ons een total body reading geven. Houd je vast: Ik ben erg mooi en gezond. Al mijn organen werken goed. Ik ga heel snel trouwen en krijg twee kinderen. Ik word erg rijk en ben goed in wat ik doe. Ik doe graag alles snel en vooral veel. En, als klap op de vuurpijl... ik word 100 jaar! (dit verhaal krijgen de andere meiden ook, ik gok dat de arme man aan het dementeren is).

Morgen vertrekken we naar Kuta. Lekker een feestje bouwen, maar vooral even languit op het strand. Gewoon omdat het kan ;)

Liefs uit Bali en het gaat jullie goed!

X E.


  • 06 Augustus 2011 - 13:35

    Lia:

    Nou Elis ik geloof dat het allerlaatste toch wel klopt 'goed in wat je doet en alles snel en vooral veel haha.
    En ik ben toch nog niet aan dementeren.
    En oh wat zou ik graag even bij je om een hoekje willen kijken hoe je daar leeft.
    xxx love you

  • 06 Augustus 2011 - 13:53

    Carla Eerhart:

    ga maar lekker shoppen hier is het rot weer ,ben net terug uit spanja verlang nu alweer naar de zon. als je aparte kleding ziet wat je kan inporteren wil je dan het mailadres vragen.heel plezier zie je snel dikke kus carla

  • 08 Augustus 2011 - 18:46

    Jolijn:

    Heerlijk lieverd! Bali is zoo mooi! Jaloers op je :) Lekker genieten van alles! Kan me voorstellen dat het even wennen is ja je dorpse leventje..en geniet je nog meer van alle massages, shops, barretjes en het strand!!
    En nu heb je ook tijd om babynamen te verzinnen ;) Mooi verhaal haha! Veel plezier en spreek je snel weer via de whatsapp! Love you!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

INDONESIA

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

Laatste dagen in Java

11 Augustus 2011

Legian (Bali) - Zon, zee, strand en feestjes

06 Augustus 2011

Shoppen and body reading in Ubud

01 Augustus 2011

Het leven in Pamongan

06 Juli 2011

Update vanuit Surabaya
Elisah

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 8542

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2013 - 23 Maart 2014

Reizen zonder plan door Zuid-Amerika

29 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

INDONESIA

Landen bezocht: