Update vanuit Surabaya - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Elisah Walburg - WaarBenJij.nu Update vanuit Surabaya - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Elisah Walburg - WaarBenJij.nu

Update vanuit Surabaya

Door: Elisah Walburg

Blijf op de hoogte en volg Elisah

06 Juli 2011 | Indonesië, Surabaya

Taxi, taxi.. I can bring you! Hello, where you from? Welkom hitte, welkom drukte. Na een intensieve reis landden we dan eindelijk op Jakarta Airport. Lichtelijk in paniek, omdat er heel veel mensen bij de aankomsthal stonden, behalve onze pick up. Onze pick up stond de file.

File is bijna een synoniem voor Jakarta. Na drie uur wachtten op de Airport zaten we dan eindelijk in de auto, richting het guesthouse. Jay, de ' bedrijfsleidster' van het guesthouse, was helemaal blij ons te zien. Het is een te lief mens! Misschien bemoeit ze zich iets te veel met alles, maar het idee is lief. Toen wij naar een superluxe mall gingen, werd ik opgebeld met de mededeling daar vooral niets te kopen, omdat het duur was.

Voor mijn gevoel heb ik de vier dagen in Jakarta voornamelijk doorgebracht in een taxi. Ik kon er niet echt aarde. We hebben wel een leuke tijd met elkaar gehad en elkaar vooral beter leren kennen.
Wij zijn ook naar een park geweest waar je heel Indonesie in het klein kan zien. Niet zoals in Madurodam, alles is groot. Maar het idee is hetzelfde. De grap was alleen dat wij de attractie waren. Iedereen wilden met ons op de foto. Het was niet te stoppen. We hebben wel meteen vrienden gemaakt met studenten van een universiteit uit Jakarta. Die mensen vonden ons geweldig. ' I love you, you are my sister.' Ja, zo gaat dat hier! Helemaal leuk, want wat waren ze trots dat zij naast ons mochten lopen. En wat was ik trots dat ik naast hen mocht lopen. Top ervaring!

Maandagmiddag zijn we naar Surabaya gevlogen. Surabaya is geweldig! Het is een grote stad, maar wel overzichtelijk. De mensen zijn erg vriendelijk en het hotel heel fijn. Vooral in vergelijking met het guesthouse in Jakarta.

Dinsdag was de grote dag dat we onze groep hebben ontmoet waarmee we naar de dorpen gaan. Er zijn twee mensen uit Hong Kong, een zooitje uit Korea en een handje vol Indonesiers. In totaal zijn we ongeveer met 20 man in het dorp. De klik is er nog niet helemaal, maar mijn Nederlandse dorpsgenoten zijn erg gezellig. De Indonesiers zijn vriendelijk (zoals altijd) de mensen uit Hong Kong te schattig en de Koreanen zijn vooral erg afgericht. Wat een volk! Ik denk dat ik nog nooit zo'n gediciplineerde groep heb gezien. Ze dragen allemaal dezelfde pakjes, staan iedere ochtend om 05:00 (!!) op om te gaan hardlopen en gaan vervolgens in rijen naar de bus. De Nederlanders lijken wel een bij elkaar geraapt zooitje! Doordat ze zo afgericht zijn, was hun openingsceremonie wel super gaaf!! (foto's volgen)

Morgen gaan we naar ons dorp. Ik ben erg benieuwd. Ik heb al wat foto's voorbij zijn komen. Laat ik het zo zeggen; ik heb net heel erg van mijn douche genoten en mijn Starbucks koffietje. Ik ben zo benieuwd! We vinden het allemaal heel spannend.
Ik heb het erg naar m'n zin. Voel me goed, het eten is heerlijk en met de mensen is het helemaal gezellig!

Wij gaan nu nog even lekker met z'n alle een biertje (ja bier, no comment) drinken bij ons op het terras en dan mag ik eindelijk beginnen aan het grote avontuur, waarvoor ik hier ben gekomen. Want alle belevenissen zijn leuk, maar toch heb ik continue het gevoel dat ik niet aan 't doen ben waarvoor ik hier ben gekomen.

Ik wens jullie allemaal heel veel goeds toe. Positive energy and love!

Liefs uit Surabaya! X E.

  • 06 Juli 2011 - 18:25

    Mannie:

    SGAT!!!

    Wat een geweldige verhalen, nu al! Ik zeg dat kan de komende 6 weken (jaja, ben aan het aftellen) alleen maar beter worden. Ben erg blij dat je het daar naar je zin hebt en dat je helemaal positief bent om te gaan beginnen idd waar je voor gekomen bent. Kan nu al niet wachten op het volgende bericht :) Mis je enorm ( ben pas een weekje verder) maar ben blij voor je. En whatsapp nu gewoon met je mams ipv met jou ;)

    Love you darling en geniet!!!!

    KOES!

  • 06 Juli 2011 - 18:37

    Lia:

    Wereldreiziger, gaat goed he daar!!
    Had natuurlijk al veel korte berichtjes van je gehad , maar dit is toch altijd weer leuk om te lezen, kijk al uit naar je volgende belevenissen, want die zijn vast heel anders haha.
    Misschien binnenkort ook wat foto's van de opening dat zooitje (jou woorden) willen wij natuurlijk weleens bekijken ;-) nou lieverd dikke kuzzzzz

  • 06 Juli 2011 - 18:45

    Jolijn:

    Een heerlijk (1st) verhaal lieverd! Heb je net op de whatsapp al gesproken en ben heel blij om te horen dat je zo geniet, nu al! Super leuk om te lezen en nu aftellen voordat je het dorp in gaat :) En back to basic...Veel succes en een hele dikke kus!

  • 07 Juli 2011 - 16:12

    Manouk:

    Hey meis!! Wat een leuk verhaal zeg!!! Goed om te horen dat je het nu al zo naar je zin hebt en de mede studenten ook leuk zijn! hoe smaakte je biertje, net zo lekker als de biowijn? ;) ik ben benieuwd of je daar internet hebt want vind deze verhalen erg leuk om te lezen, zo blijven we allemaal een beetje op de hoogte!! Heel veel plezier in het dorp en geniet ervan!!! dikke kus noek!!

  • 13 Juli 2011 - 18:11

    Virginie:

    Lieverd,

    zoooo herkenbaar die verhalen van Jakarta!! Klinkt allemaal wel geweldig hoor! Hoop dat je ontzettend gaat genieten en natuurlijk nu al aan het genieten bent!!
    Ik ben vanaf maandag bij je in de buurt ;)! Maak er iets moois van en maak vooral veel foto's!!
    Dikke kussen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Surabaya

INDONESIA

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

Laatste dagen in Java

11 Augustus 2011

Legian (Bali) - Zon, zee, strand en feestjes

06 Augustus 2011

Shoppen and body reading in Ubud

01 Augustus 2011

Het leven in Pamongan

06 Juli 2011

Update vanuit Surabaya
Elisah

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 8538

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2013 - 23 Maart 2014

Reizen zonder plan door Zuid-Amerika

29 Juni 2011 - 18 Augustus 2011

INDONESIA

Landen bezocht: